woensdag 22 mei 2024 t/m dinsdag 21 mei 2024

7,50 euro

Gids Marja Hanko

Stadswandeling Ongelooflijk Woerden
Ga mee op de ontdekkingstocht langs plekken van macht en onmacht, ketters en kardinalen, respect en uitsluiting, geloof en ongeloof en beleef samen de historie van Woerden!

Waren de inwoners van Woerden altijd vrij om te geloven wat zij wilden? Inspiratie of verbanning, brandstapel of Bätz-orgel.
Laat je verrassen door oude verhalen in een nieuw perspectief.
Na de wandeling heb je Woerden, gelovigen en ongelovigen, en jezelf beter leren kennen.
Tijdens een 1,5 uur durende stadswandeling bezoeken we historische plekken en monumenten die het verhaal vertellen van Woerden.
Na afloop drinken we samen iets in koffiebranderij OVErHOOP.

De wandelingen worden gehouden in mei, juni en juli op woensdag en zaterdag om 10 uur, vertrek vanaf de Petruskerk (Kerkplein, 3441 BG, Woerden).
Er zijn vier wandelingen om uit te kiezen, elk met een ander thema.

Kijk voor meer informatie op de website van de Raad van Kerken Woerden: kerkeninwoerden.nl